Általános Szerződési és Vásárlási Feltételek

Általános Szerződési és Vásárlási Feltételek

Home / Általános Szerződési és Vásárlási Feltételek

Hatályos: 2017. szeptember 1-től.

Kérjük, hogy amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el a Vásárlási feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

 

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
A jelen ÁSZF alapján megkötött szerződések nyelve a magyar.

 

Üzemeltetői adatok:

A webáruház üzemeltetője: InnoConcept Kft.
Cégjegyzékszám: 01-09-298625
Adószám: 25959846-2-41
Vezetve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adatkezelés nyilvántartási száma:
E-mail: [email protected]
Cím: 1033 Budapest, Bogdáni út 1.
Kapcsolattartó: Péli Noémi és Kollin András, vezető tisztségviselők

 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Bútor
Világítási eszköz
Textil áru
Szőnyeg, fal-, padlóburkoló
Kerámia
Dekoráció
Tervezés és tanácsadás
A termékképek csak illusztrációk, kis mértékben eltérhetnek a valóságtól.

 

Vásárlás menete

Webáruházunkban vendégként és regisztrált ügyfélként is vásárolhat. A vásárlás nem kötött regisztrációhoz, de a regisztráció számos előnnyel jár.
Regisztráljon áruházunkba és élvezze az ezzel járó előnyöket: a vásárlása gyorsabb lesz, akár több kiszállítási címet is megadhat, a megrendelései nyomon követhetőek lesznek, használhatja a kívánságlistát, megtekintheti mentett kosarát. Felhasználói fiókjának adatait bármikor módosíthatja a jövőben.

 

Miután kiválasztotta a terméket, melyet meg kíván vásárolni, kattintson a termék mellett található „kosárba” gombra. Utána az oldal fejlécében található KOSÁR ikonra kattintva tekintheti meg, hogy mely termékek vannak a kosarában, itt tudja módosítani a mennyiségeket vagy törölni is ezeket, majd a PÉNZTÁR menüpontban (szintén a kosár ikonra kattintva a fejlécben) tudja megrendelni, azaz véglegesíteni a megrendelését. Itt szükséges megadnia az összes szállítási és számlázási adatot és választhat fizetési módjaink közül.

 

A kosárba tett termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés az InnoConcept Kft és a vevő között a vevő által kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. Emiatt nagyon fontos, hogy a megrendelési adatokat pontosan töltsék ki. A “Pénztár” oldalon a megrendelés véglegesítése előtt a weboldal felkínálja a megrendelés ellenőrzésének/módosításának a lehetőségét. Kérjük, hogy figyelmesen olvassák el a megrendelésüket a véglegesítést megelőzően.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy a weboldalon, katalógusokban található képek illusztrációk vagy függnek a megjelenítő eszköztől, nyomdai eljárástól, minőségtől, így eltérhetnek a valóságtól. Továbbá az InnoConcept által értékesített kerámia termékek egy része egyedi, kézzel gyártott iparművészeti termék. Ezek alapján, amennyiben egyfajta termékből több is készül, úgy nincs garantálva, hogy azok teljes mértékben azonosak egymással, kicsi, nem feltűnő eltérés lehet két, azonos tervek alapján készített termék között. Emiatt, a webshopban szereplő fotón látható termék kismértékben, nem lényeges módon eltérhet a megrendelés teljesítése során az Ön részére megküldésre kerülő terméktől. Kérjük, hogy megrendelését ennek figyelembevételével küldje meg a részünkre. A kismértékű eltérések nem jelentik az InnoConcept Kft. nem szerződésszerű teljesítését, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.

 

Az InnoConcept továbbá nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben az InnoConcept nem köteles a terméket a webáruház felületén hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén az InnoConcept a rendelés visszaigazolását követően, vagy azt megelőzően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy sem.

 

A megrendelés leadásáról automatikus visszaigazolást küldünk e-mailben. Ezen automatikusan generált e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, ez mindössze a megrendelés beérkezésének tényét igazolja. Az InnoConcept és a Vásárló között abban az esetben jön létre az online áruházban leadott termékekkel kapcsolatos megrendeléssel összefüggő adásvételi szerződés, amikor az InnoConcept megküldi a Vásárló részére a megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mailt (jellemzően 1 munkanapon belül). Eddig az időpontig sem a Vásárló, sem az InnoConcept egyetlen nyilatkozata és intézkedése sem értelmezhető ajánlatként vagy annak elfogadásaként.

 

A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendelés kódszámát, amelyre hivatkozni lehet a megrendeléssel kapcsolatos bármely ügyintézés esetén. Amennyiben rosszul töltötte ki a megrendelést és nem helyesen adta meg email címét, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalunk.

 

A rendelés leadásról szóló automatikus e-mail visszaigazolás tehát kizárólag a megrendelés leadását kézhezvételét és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor az InnoConcept Kft. emailben tájékoztatja a vevőt az áru rendelhetőségéről, teljesítésről, azaz a termékek fuvarozónak való átadásáról, vagy előlegfizetéshez kötött termékek esetén az InnoConcept CRM rendszeréből küldött megrendelés visszaigazolás alapján befizetett előleg beérkezésekor. Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudjuk a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, az automatikus visszaigazolást követően a lehető leghamarabb emailben értesítjük. Sajnos ritkán, de előfordulhat, hogy a gyártó már nem tudja a rendelést a megadott feltételekkel teljesíteni.

 

A megrendelés jelen ÁSZF érvényessége tekintetében kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a www.InnoConcept.hu webcímen. Telefonon, e-mailen, levélben leadott rendelések az InnoConcept bemutatótermében leadott megrendelésnek minősülnek.

 

Bemutatótermi modellek

A bemutatótermi modellek aktuális elérhetőségéről előzetesen mindig érdeklődjön elérhetőségeinken. Ezen modellek kizárólag személyes megtekintést követően vásárolhatók meg, miután az érdeklődő meggyőződött azok állapotáról. Azok szállítása külön megállapodás kérdése; nem minden termék esetén tudjuk biztosítani a házhozszállítást, tekintettel arra, hogy azok eredeti, sérülésmentességet biztosító csomagolása nem mindig lehetséges, vagy nem a sztenderd szállítási módokkal. Bemutatótermi modellek iránti érdeklődés esetén tehát mindig vegye fel velünk a kapcsolatot.

 

Fizetési mód, rendelési információk

A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) forintban értendők. Az InnoConcept Kft. a magyarországi ÁFA törvény szerinti adóalany, ezért az általa értékesített termékeket ÁFA terheli. A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.
A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolás- és a szállítási költségét.
Az InnoConcept webshopban vásárolt termékekhez a különböző igényeknek megfelelően többféle fizetési módot is ajánlunk. A várható szállítási költséget Magyarországra történő szállítás esetén jelen ÁSZF-ben feltüntetjük, valamint a vásárlás során kalkulációt is adunk. Minden termék esetében van lehetőség az ingyenes személyes átvételre budapesti üzletünkben vagy raktárunkban előzetes időpont egyeztetést követően.

 

Alapvetően Kétféle terméktípust tud megrendelni az InnoConcept webshopban – bizonyos termékek megvásárlását legalább 50% előleg megfizetéséhez kötjük.

 

1/ STANDARD termékek

 

Ezen termékek raktáron lévő, azonnal megvásárolható áruk, melyeket regisztrált ügyfélként vagy regisztráció nélküli vendég vásárlóként tud megvásárolni.

 

A STANDARD szállítási kategóriába tartozó termékek vásárlásakor a fizetés 4 különböző módon történhet:
  1. Banki átutalással az InnoConcept Kft. K&H Banknál vezetett bankszámlájára: 10404089-50526866-48511007 (IBAN: HU58 10404089-50526866-48511007). Fontos, hogy utalásnál a megjegyzésbe megadja nevét/cégnevét és a rendelési azonosítóját, amelyet a megrendelés leadása után a visszaigazoló mailben küldünk el a megadott e-mail címre.
  2. A fizetés történhet online PayPal szolgáltatással, bankkártyával (hamarosan)
  3. Utánvéttel, készpénzzel a futárszolgálatnak. Ez a lehetőség csak olyan esetben érvényes, ha a termék kisértékű, a futárszolgálat és nem pedig a bútorszállító szállítja, nem előlegfizetéshez kötött és nem bemutatótermi termék.
  4. Az InnoConcept üzletében személyesen készpénzzel és hamarosan bankkártyával is.

 

A rendeléseket általában a termék beérkezését követően 2-5 munkanapon belül, munkanapokon, munkaidőben tudjuk teljesíteni, házhozszállítás esetén a DPD vagy egyéb futárszolgálat segítségével.

 

2/ Nagyméretű vagy rendelésre gyártott termékek (Előleges)

 

Ezen termékek főként raktáron nem elérhető, kizárólag konkrét megrendelésre készülő bútorok, tárgyak, melyeket szintén regisztrált ügyfélként vagy regisztráció nélküli vendég vásárlóként tud megrendelni.

 

A megrendelésre készülő, vagy megrendelésre érkező termékek vásárlásakor a megrendelést legalább 50% előleg fizetése esetén érvényesítjük. Előleg fizetés esetén a megrendelés visszaigazoló e-mailjében tájékoztatjuk a fizetendő összegről. A megrendelt áru előlegeként kifizetett összegnek bankszámlánkra való beérkezése vagy személyes befizetés után -attól függően, hogy milyen fizetési módot választott – az összeg beérkezésének bizonylatául elektronikus számlát állítunk ki “előleg feltüntetéssel” a megadott számlázási címre. Ezen összegét a végszámlából automatikusan levonjuk, az eredeti számlákat e-mailben  küldjük. Az előleg összegének megérkezéséről státusz e-mail üzenetben értesítjük. Regisztrált felhasználóként a fiókjában is tudja követni a rendelési státuszának változását. A hátralék összegét ugyanazzal a fizetési móddal rendezheti, amit előleg kifizetésre választott.

 

Lehetőség van a rendeléskor a teljes összeg kifizetéséreis, ezt megteheti a következő módokon:

 

  • Banki átutalással az InnoConcept Kft. K&H Banknál vezetett bankszámlájára: 10404089-50526866-48511007 (IBAN: HU58 10404089-50526866-48511007), deviza utalás esetén a K&H Bank HU63 10404089-50526866-48511014 devizaszámlára. Fontos, hogy utalásnál a megjegyzésbe megadja nevét/cégnevét és a rendelési azonosítóját, amelyet a megrendelés leadása után a visszaigazoló mailben küldünk el a megadott e-mail címre.
  • PayPalon keresztül (hamarosan)
  • Személyesen az üzletben készpénzzel és hamarosan bankkártyával is.
Ha az 50% előleg és a hátralék fizetését választja, akkor ezt megteheti:
  • Banki átutalással az InnoConcept Kft. K&H Banknál vezetett bankszámlájára: 10404089-50526866-48511007 (IBAN: HU58 10404089-50526866-48511007), deviza utalás esetén a K&H Bank HU63 10404089-50526866-48511014 devizaszámlára. Fontos, hogy utalásnál a megjegyzésbe megadja nevét/cégnevét és a rendelési azonosítóját, amelyet a megrendelés leadása után a visszaigazoló mailben küldünk el a megadott e-mail címre.
  • Személyesen az üzletben készpénzzel és hamarosan bankkártyával is.

 

Ha STANDARD és ELŐLEGES terméket egyaránt tesz a kosarába, akkor az előleg összege a teljes kosárérték 50%-a lesz!

 

Szállítás

Az InnoConcept webshopban a termékek két szállítási csoportba vannak osztva. Vannak olyan termékek, amelyeket méretüknél fogva futárral szállítunk és vannak olyanok, amelyeket bútorszállítóval. Utóbbit külföldre csak előzetes egyeztetés alapján szállítunk, egyedi ajánlat alapján.  A webáruházban megadott árak bruttó fogyasztói árak, szállítási költség nélkül. A várható szállítási költséget valamennyi termék adatlapján feltüntetjük, valamint a vásárlás során pontos kalkulációt is adunk. Minden termék esetében van lehetőség az ingyenes személyes átvételre budapesti üzletünkben vagy az azonos telephelyen található raktárunkban.

 

Ingyenes személyes átvétel

InnoConcept üzlet és raktár
  • 1033 Budapest, Bogdáni út 1.
  • Hétköznap 8-16 óra között, előzetes időpont egyeztetés alapján.
Személyes átvétel esetén az áru megérkezéséről történő értesítést követő 5 munkanapon belül gondoskodnia kell a vevőnek a termék elszállításáról, átvételéről. Ezen idő túllépése esetén minden megkezdett hét tárolási díja 10.000 Ft (+ÁFA), amennyiben felek előzetesen másban nem egyeznek meg.

 

Futárszolgálat

 

Szállítás Magyarországra

  • Bruttó 3.500 Ft

 

A kissebb méretű termékeket a DPD futárszolgálat kézbesíti Magyarország területén, melynek díja egységesen bruttó 3.500 Ft. A DPD futárszolgálat hétfőtől péntekig, munkaidőben, a felvételt követő napon kézbesíti csomagjait Magyarországon minden városban és településen. Szőnyegek esetében, is 2 x 3 m-es méretig a DPD futárszolgálat szállít a megadott díjak szerint.

 

50 kg felett a futárszolgálat nem szállít ez esetben egyedi szállítási árat fogunk megadni.Amennyiben több terméket vásárol, a futárszolgálat díja, illetve akár a szállítás módja is változhat, amennyiben az nem fér bele a DPD által megadott szállítható csomag paraméterekbe. Erről a rendelés visszaigazolása során tájékoztatjuk.

A termékeket általában a feladást követő munkanapon kiszállítják.

 

A DPD a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a DPD a következő napon újra megkísérli a kézbesítést. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a DPD visszaszállítja a csomagot.

 

A küldemény átvételekor kérjük minden esetben (a futár jelenlétében!) ellenőrizze a csomag sértetlenségét! Ha a csomag a szállítás során megsérült, kárfelvételi jegyzőkönyvet is kell, hogy tartalmazzon a küldemény. Ebben az esetben, vagy ha sérült a csomag és nincs jegyzőkönyv a DPD futárszolgálathoz kell fordulni a reklamációval. Webáruházunk semmilyen felelősséget nem tud vállalni a szállítás közben esetlegesen előforduló károkért!

 

Bármilyen probléma, kérdés esetén kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat és megpróbálunk segíteni!

 

Amennyiben a vevő rossz szállítási címet ad meg a megrendelésben és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért az InnoConcept Kft. nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben az InnoConcept a teljesítés meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül emailben értesíti az érintett vevőt erről a tényről és felszólítja, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a vevő megadja a helyes címet és kéri az ismételt kézbesítést, úgy erre a következő feltételek teljesülése esetén van lehetőség: (a) korábbi PayPal fizetés és banki átutalás esetén, ha a vevő a válaszlevéllel egyidejűleg átutalja az ismételt kézbesítés költségét, (b) korábbi utánvétes fizetés kérése esetén, ha a vevő a válaszlevéllel egyidejűleg utánvétes fizetés helyett megfizeti a vételárat és a kétszeri kézbesítés díját (1x utánvétes szállítási díj + 1x utalásos szállítási díj) PayPal fizetéssel, vagy banki átutalással. A vásárolt terméket a fenti összegeknek (a második kézbesítés díja, vagy a vételár és a kétszeri kézbesítés díja) a webshopban való fizetéstől számított 5 munkanapon belül adjuk át a fuvarozónak.

 

Amennyiben (a) az InnoConcept Kft. felszólítására a vevő 5 munkanapon belül nem reagál, vagy (b) nem kéri az ismételt kézbesítést, vagy (c) nem fizeti meg a fenti határidőben a szükséges összeget, úgy a szállítási költségek levonása után haladéktalanul, de legkésőbb a csomag visszaérkezését követő 30 napon belül visszaküldjük a már megfizetett vételárat a vevő részére. Ez esetben az InnoConcept Kft. nem tartozik további teljesítési kötelezettséggel a vevő felé.

 

A megrendeléseket a teljesítést, azaz a megrendelt termékek fuvarozónak történő adását követő 30 napig tároljuk az esetleges panaszok intézése végett. A 30 nap elteltével a megrendeléseket és a bennük rögzített személyes adatokat töröljük a nyilvántartásunkból.

 

Szállítás külföldre

Webáruházunkban leadott rendeléseket csak az EU-n belül teljesítjük és jellemzően csak DPD futárszolgálattal szállítható termékeket rendelhetik külföldre.
Zóna Célország Szállítási idő
(feladástól, munkanap)
Szállítási díj
(bruttó)
1 Ausztria, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia 1-3 nap EUR 16 / HUF 5.800
2 Németország, Csehország, Lengyelország, Románia 2-4 nap EUR 21 / HUF 7.700
2 Belgium, Hollandia, Litvánia 3-6 nap EUR 21 / HUF 7.700
3 Dánia, Franciaország, Bulgária, Észtország, Litvánia,
Svédország, Olaszország, Luxemburg, Írország
3-6 nap EUR 29 / HUF 10.600
4 Spanyolország, Finnország, Görögország*,
Portugália
4-7 nap EUR 44 / HUF 16.100
*Kréta és egyéb görög szigetek esetén extra szállítási költséget is felszámolunk 5 EUR-EUR 13.

 

Nagyméretű termékek (bútor) szállítása

Szállítás Magyarországra

 

A nagyméretű bútor termékeket az InnoConcept bútorszállítója szállítja házhoz Magyarország területén. A házhozszállítás díja zónánként változik.
1. ZÓNA: Budapest
  • 15.000 Ft + ÁFA (19.050 Ft)
2. ZÓNA: Pest megye települései
  • 18.000 Ft + ÁFA (22.860 Ft)
3. ZÓNA
  • 2300-as irányitószámtól 9999-es irányitószámig: 18.000-105.590.- + ÁFA között. A pontos összeg az irányítószám megadásával látható a kosárban.

 

Az InnoConcept telefonon és e-mailben is értesíti a vevőt az áru raktárába való beérkezéséről. Kiszállítás igénylése esetén a vevőnek az értesítést követő 5 munkanapon belül biztosítani kell az áru fogadását. Ezen idő túllépése esetén minden megkezdett hét 10.000 Ft+ ÁFA tárolási díjat von maga után, amennyiben a szerződő felek erről előzetesen máshogy nem egyeznek meg. Az áru kiszállításához szükséges az értesítéskor kiküldött végszámla kiegyenlítése – ezt követően kezdi meg az InnoConcept szállítás egyeztetését.

 

Az áru átvételének hiánytalanságát és a csomagolás sértetlenségét a szállításkor átvételi elismervényen igazolni kell. A vevő a szállítási címet utólag, akár a kiszállítás előtt is módosíthatja, ez esetben a címváltozásból eredő kiszállítási díj különbséget ki kell egyenlítenie.

 

Az InnoConcept a kiszállítás napon belüli pontos időpontját nem tudja előre meghatározni. Munkatársunk amilyen hamar lehetséges, az odaérkezés előtt értesít a várható érkezési időpontról. Amennyiben a vevő a kölcsönösen egyeztetett kiszállítási időpont ellenére mégsem tartózkodik a megadott szállítási címen, az ebből eredő veszteséget köteles megtéríteni.

 

Szállítás külföldre

 

Külföldre – EU-n belül – jellemzően DPD futárszolgálattal szállítható termékek szállítását vállaljuk csak, így a rendelés leadása előtt kérjük győződjön meg a termék szállíthatóságáról illetve vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken, hogy egyedi ajánlatot tudjunk Önnek küldeni

 

Bútorok összeszerelése

Amennyiben a vevő igényt tart rá, a megrendelt és kiszállított bútorait az InnoConcept össze is szereli. A vevő által történő helytelen összeszerelésből eredő károkért az InnoConcept felelősséget nem tud vállalni, ezért nehezebben összeszerelhető bútoroknál ajánljuk a szakszerű szerelés megrendelését.
  • Szerelési díj: 8.000 Ft + ÁFA /óra (minden megkezdett félóra 5.000 Ft + ÁFA)
A szerelési díj jellemzően előzetes becslés alapján akár a hátralékkal együtt fizethető. Szerelési igényét az áru megérkezéséig kérjük jelezze felénk.

 

Elállás joga, gyakorlásának menete

A jelen ÁSZF alapján az InnoConcept.hu weboldalon keresztül megrendelt termékek megvásárlásától a vevő tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A tizennégynapos határidő a megrendelt termékek kézhezvételének napján kezdődik. A vevőnek kell tudnia igazolni a kézhezvétel napját, és ezen igazolást az elállási nyilatkozatához csatolnia kell.

 

A vevő írásban, emailben elküldött nyilatkozattal gyakorolhatja elállási jogát. Az elállási nyilatkozatot a jelen ÁSZF “Cégadatok” fejezetében rögzített email címre kell megküldeni a fenti határidőn belül. Az elállási nyilatkozatban meg kell adni a megrendelésben szereplő minden adatot, a megrendelés kódszámát, a termék garanciajegyét, illetve a megrendelésnek és a termék kézhezvételének az időpontját. Ezek hiányában, vagy ha egyéb okból az InnoConcept Kft. nem tudja beazonosítani, hogy az elállási nyilatkozat mely megrendelésre/vevőre/termékre vonatkozik és határidőben benyújtásra került-e, úgy az elállási nyilatkozatot nem tudja elfogadni.

 

Elállás esetén a vevő köteles, a termékek biztonságát, sérülésmentességét megfelelően biztosító csomagolásban (legalább olyan csomagolásba, amelyben az ő részére kézbesítve lett) az eredeti dokumentumokkal együtt, ajánlott küldeményként visszaküldeni az InnoConcept részére a kérdéses termékeket. A visszaküldés költségeit a vevő viseli. Elállás esetén a vevő a termékkel együtt a vonatkozó számlát is köteles visszaküldeni.

 

Az elektronikusan megküldött elállási nyilatkozat kézhezvételét követő legfeljebb 30 napon belül az InnoConcept Kft. a vevő által a részére kifizetett összeget visszatéríti a vevőnek, feltéve, hogy ezen határidőn belül a visszaküldött termékeket sértetlen állapotban megkapta. Az InnoConcept Kft jogosult levonni a visszatérítendő összegből a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának értékét.

 

A vevő nem gyakorolhatja az elállási jogot rendelésre gyártott és előleg megfizetéséhez kötött termékek megrendelése esetén.
Panaszügyintézés helye, módja

 

Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.
  • levélben: InnoConcept Kft., 1033 Budapest, Bogdáni út 1.
  • emailben: [email protected]
  • telefonon: 06 70 9048833 – munkanapon 10-18 óra között

 

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett miden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

 

A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.
Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával. Felügyeleti szerveink a következők:
  • megrendeléssel kapcsolatban (adatbeviteli hibák javításának lehetősége, visszaigazolás) az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság;
  • jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás, adatok kötelező közzétételének elmulasztása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a Gazdasági versenyhivatala, amennyiben a mulasztás a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas (bővebb információt a www.gvh.hu weboldalon talál);
  • elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértése esetén a Nemzeti Hírközlési Hatóság (bővebb információt a www.nhh.hu weboldalon talál);
  • a termék minőségét, a szavatossági jogok érvényesítését, a fogyasztók tájékoztatását és a panaszügyintézést az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;
  • az Általános Szerződési Feltételek tartalmának jogszerűségét az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;
  • az ezüstékszer értékesítési tevékenységet a Magyar Kereskedelmi és Ellenőrzési Hivatal ellenőrzi (bővebb információt a www.mkeh.gov.hu weboldalon talál);
Társaságunk tevékenységének ellenőrzésére nézve az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság NFH Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége. Bővebb információt a www.nfh.hu weboldalon talál.
A panaszokra vonatkozó levelezéseket 3 évig megőrizzük.
Az InnoConcept.hu oldalon történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja az áruház üzletszabályzatát és tisztában van a rendelés menetével.

 

GARANCIA ÉS ELÁLLÁS

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI IGÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSÉRŐL

Kérjük, hogy bútorainak, kiegészítő tárgyainak megóvása érdekében figyelmesen olvassa el a Használati és karbantartási útmutatót is*, továbbá a Jótállási jegyben jelen dokumentumban javasolt, rendeltetésszerű használatot biztosító tanácsokat. A Vállalkozás a jelen jótállási jegyen a termék mellett feltüntetett ideig jótállást biztosít, amennyiben a terméket rendeltetésszerűen, a használati és kezelési útmutatásoknak megfelelően, azokat betartva használják őket.

 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó (Vevő) általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy Vevő rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vevő bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A  Vállalkozás a megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A Vevő részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a vonatkozó rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A Vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

 

A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak (Vevő) minősül. A jótállási időn belüli meghibásodás esetén, amennyiben a hiba jótállás keretébe tartozik, a Vevő elsősorban kijavítást követelhet. Csere követelésére indokolt, vagy egyéb jogszabályban meghatározott esetben van lehetőség; aránytalanság, jelentéktelen hiba, vagy jelentős többletköltség esetén a teljes csere nem kérhető. Ha ezen igények nem teljesíthetőek, második lépcsőben a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy (előzetes megállapodást követően) a hibát a  Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A szerződéstől elállásra akkor van lehetőség, ha a Vállalkozás vagy a gyártó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve, ha e kötelezettségének a jogszabályban meghatározott módon nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, vagy ha a gyártó vagy a Vállalkozás nem tett eleget a jogorvoslatnak a Vevő érdekeit kímélő módon. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A jótállást továbbá nem befolyásolja, hogy a Vállalkozás a raktárából vagy pedig közvetlen gyártói rendelésből szolgálta ki a Vevőt. 

 

A hibás teljesítéssel összefüggésben kártérítést kizárólag abban az esetben követelhet a Vevő, ha a hibás termék neki személyi vagy anyagi kárt okozott. Ebben az esetben a bizonyítási kötelezettség a Vevőt terheli; mind a kár mértékének és az ok-okozati összefüggések tekintetében. E mellett a károsultat ún. kárenyhítési kötelezettség is terheli: mindent meg kell tennie a kár csökkentése vagy bekövetkeztének elhárítás vagy megszüntetése érdekében.

 

A Vevő a kijavítás iránti igényét választása szerint a Vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A Vevő a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozással közölni. 

 

A digitális ügyintézés érdekében kérjük, hogy jótállási igény bejelentését a [email protected] címen tegye meg, a hiba pontos leírásával, valamint fotókkal történő dokumentálásával. FONTOS! Kérjük, hogy a dokumentálásnál vegyék figyelembe, hogy a hibát hitelt érdemlő módon kell bejelentenünk a gyártónak, akit a termékfelelősség terhel – rossz minőségű fotók, vagy a hiba méretét, helyét nem mutató képek nem alkalmasak a garanciális ügyintézés elindítására a gyártó felé. Indokolt esetben munkatársaink időpont egyeztetést követően a helyszínen mérik fel a hibát.  A beérkezett igényt minden esetben 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és a jegyzőkönyvet 8 munkanapon belül kiküldjük. A beérkezett jótállási igény rögzítéséről maximum 5 munkanapon belül a rendeléskor megadott kapcsolattartói e-mail címen visszaigazolást küldünk. Amennyiben ez nem történik meg, annak kizárólag technikai oka lehet – nem érkezett meg az igénybejelentés – ezért kérjük, hogy ilyen esetben a jótállási  igénybejelentést telefonon is tegyék meg a + 36 70 904-8833 telefonszámon, hogy a munkatársaink haladéktalanul elkezdhessék a probléma orvoslását. 

 

 

Kijavítási igény bejelentése esetén a Vállalkozás a jegyzőkönyvet digitálisan küldi el a Vevő számára. A jegyzőkönyv tartalmazza az első jótállási/kijavítási igény bejelentésének időpontját, a hiba okát, a kijavítás módját, a termék visszaadás várható dátumát. Amennyiben a Vállalkozás szerint a cikk nem javítható 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetésről nyilatkozik a várható időpont megjelöléssel. A 2. és 3. meghibásodási igényt követően a 4. meghibásodás során a Vevő nem köteles elfogadni a javítást, vételár arányos árleszállítást, Vállalkozás költségére mással történő javítást vagy termékcserét igényelhet.

 

A gyártótól az áru először jellemzően a Vállalkozás logisztikai telephelyére érkezik. A Vevőhöz történő kiszállítást megelőzően a Vállalkozás csak abban az esetben győződik meg az áru sértetlenségéről, amennyiben a szállítás során a csomagolás sérült. Ilyen esetben az árut a Vállalkozás a raktárában minőségellenőrzés céljából kibonthatja, majd visszacsomagolhatja és ettől még a termék sértetlennek tekintendő. Egyéb esetben a Vállalkozás nem bontja ki az árut, kivéve, a Vevő kifejezett kérésére, ha azt kibontva, saját maga kívánja elszállítani. Ez utóbbi esetben a cikkek minőségét és alkatrészeinek hiánytalan meglétét szállítás előtt a Vevőnek ellenőriznie kell, és az átvétellel igazolnia, hogy azt kifogástalannak, hibátlannak találta.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. A Vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Vállalkozás a Vevőt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás elektronikus úton vagy a Vevő általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a gyártót/forgalmazót (Vállalkozást) terhelik. A jótállás nem érinti a Vevő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a Vevő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Ha a gyártó/forgalmazó (Vállalkozás) jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogától eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a gyártó/forgalmazó (Vállalkozás) a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vevőt. 

 

A Vállalkozás mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból, és/vagy karcolásokra, horzsolásokra, valamint más jellegű, a használati útmutatótól eltérő, helytelen, rendeltetésellenes használatra, természetes elhasználódásból, a megfelelő karbantartás hiányából, balesetből, téves használatból, helytelen tárolásból-, kezelésből, szándékos károkozásból, elemi, vagy természeti csapás okozta kárból,  kereskedelmi használatból származó károkra, és/vagy a gyártón kívüli más fél által okozott károkra vezethető vissza. Nem tartozik továbbá jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el a Vevő vállalkozással történő szerződéses jogviszonya keretében). Ha a terméken a vevő vagy idegen személy átalakítást, javítást végzett, vagy rendellenes használat alatti károsodásra (pl. szakszerűtlen tisztítás, stb.), továbbá a jótállási jegyen vagy megrendelőlapon feltüntetett olyan hibákra, amelyeket a Vevő ismert a vásárláskor, és/vagy amelyre a vásárló árengedményt kapott. A bemutatótermi modellek a 151/2003-as kormányrendelet egyes szakasza szerint nem minősülnek új tartós fogyasztási cikknek, ezért nem terjed ki rájuk a rendelet hatálya. 

 

Bizonyos termékcsoportok, alapanyagok, termékösszetevők, gyártási eljárások esetén iparági sztenderdek vagy minősítési megfelelések (pl. DGM = Német Bútor Minőségügyi Szövetség) határozzák meg, hogy mi minősül hibának – ilyen esetben ezt irányadónak kell elfogadni és amennyiben ezen sztenderdeken belül van a hiba, vagy a termék adott minősítéssel rendelkezik, amely meghatározza a termék rendeltetésszerű használata esetén lehetséges elhasználódás mértékét, jótállás nem érvényesíthető. Különös tekintettel az alábbiakra:

 

  • Természetes anyagok esetén színbeli, mintázatbeli eltérések lehetnek (bőr, fa) – ezen anyagok nemcsak alapanyagként mutatnak eltéréseket, de gyártásukat követően is „érnek” és a különböző környezeti hatásokra (napsugárzás, fény, páratartalom hőmérséklet) eltérően reagálnak, amely további színbeli és felületbeli eltéréseket okozhat idővel is. Ne helyezze a bútorokat közvetlen napfénybe vagy túl közel egy fűtőforráshoz! Mindig szabályos beltéri hőmérsékleten tartsa, mivel a nedves és/vagy hideg környezet a gyártónak fel nem róható károsodást okozhat!

 

  • Színeltérések előfordulhatnak már a termék átadásakor is – nemcsak utánrendeléskor – a bemutatóteremben kiválasztott mintához képest, vagy a bútor egyes elemei között egymáshoz képest. A sztenderdek bizonyos tűréshatárokat megengednek és ha az eltérés azon belül van a színeltérések nem jelentenek érvényesíthető panaszt a garanciavállalásunk alatt. Ezek a termékspecifikus jellemzők a termék jellegéből vagy annak gyártási folyamatából adódnak, és általunk nem befolyásolhatók.

 

  • Weboldalon, katalógusokban található képek illusztrációk vagy függnek a megjelenítő eszköztől, nyomdai eljárástól, minőségtől, így eltérhetnek a valóságtól

 

  • Üveg bútorok, fényes felületek karcosodásra érzékenyebbek a matt felületeknél, nem megfelelő elővigyázatosság mellett felületükön nyomot hagynak a műanyag, fém, üveg, fa, kő stb tárgyak, oldószeres anyagok 

 

  • Nyitott pórusú természetes anyagokon (bőrök, márvány, beton, pácolt fa, lakkozott felületek, tömörfa stb) nyomaot hagyhatnak folyadékok, különböző nem megfelelő tisztítószerek, zsírok, olajok stb. Ezekre a foltokra jótállási igény nem érvényesíthető. Ezen természetes anyagok esetében fontos a szakszerű és az anyagnak megfelelő folyamatos ápolás.

 

  • Kézi szövésű és bizonyos gépi szőnyegek esetén a bolyhosodás, szálak hullása természetes folyamat, mely az idő múlásával csökkenni fog (teljesen nem múlik el)

 

  • Kárpitos bútorok esetén – különösen a puha kivitelű komfort változatoknál – a kárpit vagy bőr borítás nem teljesen simul ki az ülőbútoron, illetve használat során a kárpit idomul a test alakjához. A nemzetközi sztenderdek 30 mm eltérést engednek. A szövetek és a bőrök is némileg meg fognak nyúlni a használat során. Kézzel simítsuk el a nagyobb ráncokat, illetve az ülőbútorok természetes kopása során az egyenletes kopás biztosítása érdekében gyakran változtasson helyet és rendszeresen fordítsa meg a párnákat ahol lehetséges.

 

  • Moduláris ülőbútorok, vagy funkcióval rendelkező bútor elemek esetén a különböző egységeknél lehetnek komfort különbségek. Ezek a különbözőségek, szilárdságbeli eltérések tervezésen alapulnak, nem jelentenek panaszt. 

 

  • A párnák, háttámlák azok töltete miatt gyakran tapasztalható formavesztés: ez természetes folyamat, azokat rendszeresen felrázni, töltetanyagukat elegyengetni szükséges, hogy elérjék eredeti alakjukat.

 

  • Gyártástechnológiából származóan is lehetnek minimális eltérések (foltok, buborékok, színeltérés stb) a felületeken (antikolás, lakkozás, üvegfúvás, szinterezés) 

 

  • A kárpitos bútorok méretében +/-3% előfordulhat a kárpit és a bútor komfortjától függően, továbbá ugyanez a tolerancia érvényes korpusz bútorokra is.

 

  • Bővíthető asztalok esetében a bővítmény szinteltérése a sztenderdek alapján max. 1.5-2.5 mm lehet

 

 

Ha a Vevő szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény az alábbiakat tartalmazza: Megrendelő neve, címe, Üzlet neve és címe, Vizsgálat tárgya, Vizsgálati díj, Díjfizetésre kötelezett, Termék beérkezésének időpontja, Vásárlás időpontja, Minőségi kifogás beérkezésének időpontja, Fogyasztó kifogása, Vizsgálati módszerek, Vizsgálat megállapításai indoklással ellátva, Tájékoztatás.

 

A jótállási igény jelen jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha a Vevő jótállási igényt kíván érvényesíteni, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Vevő bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. Ez a jótállás nem befolyásolja a fogyasztó törvényes jogait az Európai Unión belül.

 

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1-2 vagy 3 év. A kötelező jótállás idejére vonatkozó feltételek csak Magyarország területén érvényesek, az EU-ban az általános direktíva szerinti kötelező jótállási idő az irányadó. A kötelező jótállási időt a termék tényleges bruttó vételára határozza meg: 1év – 10.000 és 100.000 Ft, 2 év – 100.001 és 250.000 Ft között, 3 év – 250.000 Ft felett. Megrendelés során a termék vételárából biztosított kedvezmény esetén a kedvezményes vételár, teljes rendelési értékre biztosított kedvezmény esetén pedig az adott termékre eső arányos kedvezmény százalékkal csökkentett összeg irányadó, amennyiben az a megrendelőlapon a termék leírásában másként feltüntetésre nem került.

 

A vételár teljes kifizetésig az áru a Vállalkozás tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból –a Vevő birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Vállalkozás irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

 

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ